Osoba  zgłaszająca problem dotyczący uprawnień do Polskiego Bonu Turystycznego powinna skontaktować się z infolinią Polskiego Bonu Turystycznego: tel. 22 11 22 111, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wskazane jest żeby osoba taka dysponowała:
– danymi identyfikacyjnymi (imię, nazwisko, PESEL, a jeśli nie nadano to seria i nr dokumentu tożsamości osoby uprawnionej do bonu),
– podała dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail),
– przedstawiła krótki opis problemu.

W dalszej kolejności zgłoszenie przekazywane jest do Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), która:
– dokonuje wstępnej analizy sprawy. Jeżeli istnieje taka konieczność POT dokonuje odpowiednich czynności w zakresie wartości bonu,
– wprowadza informację na temat sposobu obsługi do systemu obsługi zgłoszeń.

Następnie:
– infolinia PBT informuje klienta o sposobie postępowania,
– POT prowadzi postępowanie wyjaśniające,
– POT wydaje decyzję administracyjną,
– POT dokonuje odpowiednich czynności w systemie w zakresie wartości bonu.